SOK SZEMPONTBÓL HASZNOS A KÜLFÖLDI DIÁKOK JELENLÉTE

Kínai hallgatók az USA-ban

Az Egyesült Államokban tanuló külföldi diákok mintegy 25 százaléka Kínából érkezik. Ezek a lányok Lincolnba, a Nebraskai Egyetemre tartanak.

Ann Stock oktatási és kulturális ügyekkel foglalkozó helyettes államtitkár szerint azok a külföldi diákok, akik az Egyesült Államokba jönnek tanulni, könnyebben válhatnak globális szinten gondolkodó vezetőkké.

Stock a washingtoni Nemzeti Sajtóklub november 13-i tájékoztatóján a 2012. évi Open Doors Report nyilvánosságra hozatalával járult hozzá az Oktatás Nemzetközi Hetének megnyitásához. Az IIE (Institute of International Education/Nemzetközi Oktatási Intézet) és az amerikai Külügyminisztérium oktatási és kulturális ügyekkel foglalkozó irodája (U.S. Department of State’s Bureau of Educational and Cultural Affairs) közös jelentése nyomon követi és évente összefoglalja a nemzetközi oktatásban mutatkozó trendeket.

A jelentés szerint a 2011-2012-es tanévben 764.495 külföldi hallgató tanult az USA egyetemein és főiskoláin. Ez a rekordlétszám mintegy 6 százalékos növekedést jelent az előző évihez képest.

„A mai fiatalok a jövendő vezetők”-mondta Stock. „A nemzetközi oktatás erős, tartós kapcsolatokat épít az Egyesült Államok és a világ leendő vezetői között. A diákok előtt új távlatok nyílnak és olyan globális készségeket sajátítanak el, amelyek segítségével virágzóbb, kiegyensúlyozottabb társadalmat építhetnek otthon.”

A tekintélyes szám ellenére a külföldi hallgatók az amerikai felsőoktatási intézményekben tanulók 4 százalékát sem teszik ki.

Kínából sok külföldi hallgató—az érkezőknek mintegy negyede—jön az USA-ba. Nagyobb létszámmal képviselt országok még India (13 százalék) és Dél-Korea (közel 10 százalék). A szaúd-arábiai kormány ösztöndíjának köszönhetően immár a külföldi hallgatók 4,5 százaléka érkezik onnan az USA-ba.

Ann Stock elmondása szerint az Amerikában tanuló külföldi diákok 44 százaléka nő.

Kalifornia vonzotta a legtöbb külföldi hallgatót—idén 100.000-et; nyomában jár New York, Texas, Massachusetts és Illinois. Mind az 50 államban tanulnak külföldiek.

Az érkezők csaknem 22 százaléka üzleti és menedzsment tanulmányokat folytat.

„A nemzetközi hallgatók megváltoztatják az amerikai állami egyetemek képét és üzleti modelljét”—mondta Stock.

AMERIKAI DIÁKOK KÜLFÖLDÖN

A jelentés szerint lassan növekszik a külföldön tanuló amerikai diákok száma. A 2010-2011-es tanévben 273.996 hallgató ment a tengeren túlra; legtöbbjük az Egyesült Királyságba, amit a jelentés szerint Olaszország, Spanyolország, Franciaország és Kína követ. Ezzel együtt jelentős emelkedés mutatkozott olyan nem-hagyományos országok terén is, mint Brazília, Costa Rica, India és Dél-Korea.

Sok amerikai egyetem vezetője buzdítja arra az amerikai hallgatókat, hogy a diploma megszerzése előtt szerezzenek nemzetközi tapasztalatot; az Open Doors szerint 33 olyan kampusz van, ahol a diákok több mint 70 százaléka folytatott külföldön tanulmányokat.

„Fokozott igyekezettel arra kell ösztönöznünk az egyetemeket, hogy a hallgatók számára reális lehetőséggé tegyék a külföldi tanulást”—mondta Ann Stock, s hozzátette, hogy a Fortune globális üzleti magazin felmérése szerint a megkeresett 1000 üzleti vezető közül 650 gondolta úgy, hogy az üzleti sikereit részben globális szemléletmódjának köszönheti.

Az Oktatás Nemzetközi Hete az amerikai Külügyminisztérium és az Oktatási Minisztérium közös kezdeményezése olyan programok előmozdítására, amelyek az amerikaiakat felkészítik a globális környezetre, s tanulás és tapasztalatcsere céljából érkező potencionális vezetőket vonzanak külföldről az USA-ba.

Forrás: International Students Bring Multitude of Benefits. By Jane Morse | DOS/IIE Staff Writer | 13 November 2012

 

This entry was posted in Foreign Policy, Society & Values and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Comments are closed.